Kdy vznikl první propagační tištěný leták, už se asi nikdy nedozvíme. Jisté ale je, že je tu s námi už velice dlouhou dobu a rozhodně má před sebou velkou budoucnost. Díky moderním technologiím je totiž stále dokonalejší a jeho formáty stále rozmanitější. Využít tuto možnost propagace mohou i velice malé firmy, které využívají nejlevnější tisk letáků. Leták se tak stává levným, ale velice efektivním informačním médiem.
- Samotný tisk letáků probíhá buď ofsetově nebo digitálně.
- Jedním z rozhodujících parametrů výběru je počet tištěných kusů.
Leták může mít mnoho podob
Z hlediska technického zpracování přinášejí letáky několik možností výběru, pro různé možnosti využití.
- Neskládané letáky– jedná se o klasický formát, který lze instalovat na plakátovací plochy.
- Letáky s jedním lomem– využívají se jako forma kvalitní reklamy. Je to v podstatě o čtyřstránkové informační médium.
- Letáky se dvěma lomy – tentopropagační a informační materiál působí velice luxusně i přesto, že náklady na jeho pořízení nejsou rozhodně vysoké.
Takzvané „skládačky“ vypadají nejen velice zajímavě, ale díky kvalitnímu grafickému zpracování mohou pojmout mnoho důležitých informací zajímavým a originálním způsobem. Lomy jsou vytvořené tak, aby nedocházelo k jejich protržení a poškození celého letáku. Pro dokonalý vizuální efekt volí pro letáky tisk na moderních technologiích XEROX a KBA.
S grafickou úpravou si nemusíte dělat starosti
Pokud si nevíte rady s grafickou úpravou a zpracováním, pak není problém využít služeb profesionálních grafiků, kteří na základě vašich informací dovedou váš leták až k naprosté dokonalosti a tím pádem se stane mezi ostatními nepřehlédnutelným.
- Zejména u skládaných letáků je nutná jedna zásada.
- Každý čtenář se v něm musí od první chvíle dobře orientovat.
- Pokud se v záplavě informací ztratí hned na první straně, na tu poslední už se zpravidla nedostane.