Už jste se někdy podívala na seriál Profil zločinu? Jestli ne, tak byste to měla rychle napravit. Na první pohled vypadá jako další z tuctových detektivních seriálů, jakých je dnes televizní program plný. Když se ale podíváte lépe, zjistíte, že konkrétně tento se něčím vymyká. Především je zde v hlavní roli psycholožka. Není jí dán pouze nějaký okrajový prostor, nýbrž má na případ zásadní vliv a její vývody vyplývající ze znalosti oboru případ nezřídka vyřeší.
Již tato okolnost by z postavy dělala výjimečný zjev na poli seriálové kriminalistické scény, avšak zde nejsme, co se týče vybarvenosti postavy ani zdaleka u konce.
Ano, záměrně říkám vybarvenosti, jelikož barvy tady hrají roli opravdu zásadní. Mladá psycholožka Chloé Saint-Laurent je postavy až vychrtlé. Dalo by se usoudit, že nedostatek křivek jí bude ubírat na ženskosti, to se ale v případě této esencí francouzskosti nasáklé zrzky rozhodně neděje. Chloé do práce zásadně nosí šaty.
A to ne šaty jen tak ledajaké. Jelikož je opravdu extrémně hubená a její tělo nedoznává žádných významných zvlnění jak při pohledu zepředu, tak při pohledu zboku, vypadala by při nevhodně zvolené neforemné garderobě jako žížala. Její šaty proti tomu bojují celou řadou poutavých detailů. Jsou jimi například velké kapsy po celé straně předního dílu, na kterých bývá ještě knoflíček nebo nějaký výstupek. Tato fasáda lehce odpoutá pozornost od neexistence ňader i pasu. Pas bývá mnohdy naznačen nějakým předělem, buď horizontálním pruhem v této oblasti, nebo tenkým páskem, popřípadě halenkou zastrčenou do sukně odlišné barvy. Sukně ani šaty nikdy nebývají dlouhé, jsou tak krátké, jak to jen vkus dovoluje a dávají tak vyniknout jejím dlouhým, hezky tvarovaným nohám. Její punčochy nikdy nejsou tělové nebo černé, prostě všeobecně obvyklé barvy, ale vždy už zdálky jásavě září
Na barvách si toto děvče dává opravdu záležet. Nikdy na sobě nemívá černou, která by její hubenost ještě podtrhovala, ani svislé pruhy. V životě jsem neviděla seriálovou postavu, která by na sobě pravidelně nosila více barev najednou, jež by spolu zároveň zázračně souzněly. Jen Chloé si může obléknout tmavě modré tričko, oranžovou sukni, zelené punčochy a k tomu všemu fialový kabát a přesto si to všechno dohromady spolu nádherně sedne. Toto je na jejích modelech to nejneuvěřitelnější a nejméně obvyklé, barvy jsou syté, velmi výrazné, v až bláznivých kombinacích, a kupodivu je výsledný dojem perfektní a dokonale harmonický.
Do zaměstnání chodí slečna psycholožka zásadně ve velmi vysokých podpatcích. To, že na nich zvláštně cupitá a občas chodí se špičkami k sobě, jako by měla podpatky na sobě tak podruhé v životě, jí vůbec neubírá z elegance, což je s podivem. Spíše jí to přidává na osobitosti. Netřeba dodávat, že boty mají vždy výraznou barvu, zásadně odlišnou od zbytku oblečení.
Zlatým hřebem originálního outfitu je jediný doplněk, který se nikdy nemění. Je jím zářivá, kanárkově žlutá kabelka z lesklého, umělého materiálu. Chloé ji nosí na lokti s typicky zvednutým předloktím, je to v podstatě taková její osobnostní, nepřehlédnutelná značka.
A co jsem celým dlouhým popisem této zajímavé ženy chtěla čtenářkám říci? My ostatní bychom se jí možná měly nechat inspirovat, přestat se bát a do podzimní šedi zasáhnout výraznou barvou. Vzor a ochranu před tím, jak to nepřehnat, můžeme hledat například v kombinaci a sladění barev podzimního listí. Ve Francii, odkud seriál pochází, už jsou psycholožčiny módní kreace velmi populární a internetová fóra přetékají informacemi, jakou značku měla zrovna v tom kterém dílu na sobě a kde ji lze sehnat. Tak proč se nepřidat, co říkáte?