Nezaleží na tom, zda teprve začínáte s podnikáním nebo máte již dlouhé roky svou firmu a stálé zákazníky, nové kontakty najdou vždy uplatnění. Každý podnikatel si čas od času láme hlavu nad tím, kde najít nové obchodní partnery, nové investory nebo specialisty ve svém oboru. Zde je pár tipů, kde nové a zajímavé lidi potkat:
1. Rozhlédněte se ve svém okolí
Také už jste zažili, že se vaši známí o někom zmínili a vy jste si uvědomili, že ho také znáte? No jistě. Nezáleží na tom, v jak velkém městě žijete. Každý den potkáváte nové lidi a po jisté době, pokud se na to zaměříte, zjistíte, že ačkoliv se neznáte, potkáváte některé jedince opakovaně. Proto se nebojte mluvit se svými přáteli a známými o tom, koho hledáte a zda by o někom nevěděli. Tato taktika je vysoce účinná, pokud hledáte třeba nějakého „dravce“, který vám pomůže s rozjezdem obchodu. Možná nevěříte, ale existují lidé, kteří umí prodat a nabídnout prakticky cokoliv. To stejné platí, pokud hledáte šikovného grafika, webmastra, designera, finačního poradce, účetního a podobně. To vše jsou profese, kde je osobní doporučení neocenitelné.
2. Networking
Náročnější situace nastává, pokud hledáte třeba investora nebo někoho, kdo má kontakty a uvádí zajímavé výrobky a myšlenky na trh. Zde se vyplatí investovat a zajít na některá z networkingovách setkání. Že jste to ještě nikdy neslyšeli? Nevadí. Jedná se o schůzky podnikatelů, investorů, finančníků, které se konají vcelku pravidelně ve velkých městech po celé České republice. Samozřejmě v Praze, Brně, Ostravě a dalších městech jako jsou Hradec Králové, Olomouc nebo České Budějovice.
Co je potřeba udělat? Zadejte si do internetového vyhledávače „business snídaně“ nebo „business večeře“. Najděte si místo a datum, které Vám bude vyhovovat. Všechna tato setkání jsou placená, ale investovat až tisíc korun se opravdu vyplatí. Lidé, kteří na tyto setkání chodí, mají zájem poznat nové lidi, investovat nebo hledají nové podnikatelské příležitosti. Nezapomeňte přijít slušně oblečení. Pro pány je nutný oblek a pro ženy slušivý kostýmek nebo šaty. Do kapsy si přibalte nejméně dvacet vizitek a svůj záměr si zformulujte do pár stručných vět, abyste během minuty byli schopní sdělit, o co se vám jedná. Na vizitkách si dejte záležet, a pokud budete mít i jejich elektronickou podobu v chytrém telefonu, jste připraveni na vše.
3. Profesní setkání
Neméně důležitou možností jsou možností, jak poznat nové lidi jsou různá profesní setkání. Mohou mít formu obchodních prezentací, veletrhů dokonce i setkání absolventů vysokých škol přináší zajímavé kontakty. Na těchto setkáních můžete poznat specialisty v oboru, potkat svou konkurenci nebo i najít své budoucí obchodní partnery či zaměstnance. Platí zde stejná pravidla jako při networkingu. Připravte si krátké stručné představení své vize, vizitky a přijďte vhodně oblečeni.