U lidí se říká že čistota je půl zdraví. U aut je to vlastně hodně podobné. Podstata je stejná. Jistě vás napadne, že voda plechu neublíží, ale za jistých okolností tomu tak není. Ona je totiž voda v zimě tak trochu jiná. Plná soli. Proto je dobré i v zimě jezdit na myčku a zmíněnou sůl z auta vymýt. Ideální je pak také nechat nanést vrstvu vosku. Dokáže plechy chránit i několik týdnů.
Když se nejde do auta dostat
Mnozí z vás to jistě znají, je mráz a dveře nám nejdou otevřít. Vlhkost, která se dostala mezi gumová těsnění přimrzla a na nás teď je problém vyřešit. Ideální je ale problém řešit ještě, než nastane, než gumy přimrznou. Stačí potřít gumy silikonovým olejíčkem a máme po starostech.
Ostřikovače čekají nemrznoucí směs
Se začátkem zimy je dobré, tedy spíše nutné, myslet na vodu v ostřikovačích. Je potřeba do nádržek nalít vodu nemrznoucí. Pokud zapomenete, stačí zajet do garáže. Pokud nemáme svou, tak nějaké podzemní. Tam necháte auto několik hodin, dokud vše nerozmrzne. Před vyjetím ale nejdříve nemrznoucí kapalinu doplníme.
Bez startovacích kabelů v lese?
V lese jsme jen my a auto. O to spíš, pokud se s ním vydáváme někam v zimě, bychom měli myslet na to, jestli máme opravdu všechno, co bychom mohli potřebovat. Například takové startovací kabely, obzvlášť, pokud nemám baterku úplně v pořádku, by se nám opravdu hodit mohly.
Tekuté nebo opravdové?
Řetězy, pokud se chystáte na hory, jsou tak nějak nutné. Možná ani ne tak u nás, kde jsou již několikátou zimu silnice celkem v pohodě, svahy se většinou zasněžují uměle, ale v cizině by to bez nich mohl být pěkný problém. Takové Alpy, kam jezdí stále více Čechů, si to přímo vyžadují.
Vaše auto je při výjezdu takovým vaším druhým domovem. Tak se o něj pěkně starejte, ono vám to ve vypjatých situacích vrátí. Šťastnou cestu!