Nešvar dnešní doby, se kterým se dost často setkáváme je, že prodejce často nabídne nákup zdarma nebo za minimální cenu, a tak se vám dostane k vaší adrese. Tuto možnost většina lidí využije, protože proč také ne? Je to za malý nebo žádný peníz a jiné nebezpečí nehrozí. Zkusím a uvidím.
Často se však stane, že sice za mizivou nákupní cenu máte možnost něco vyzkoušet, většinou si ale neuvědomujete, že prodejce vám nechce nic darovat, ale má ještě něco za lubem. Pak se stane, že vám jednoho krásného dne přijde zakázka, u které je přiložena složenka a cena za tuto zakázku již není lidová, ale bývá to plná cena. Většinou součástí zásilky bývá také výhružná věta, že je nutné věc zaplatit, protože jste ji převzali.
Vy jste sice nic nepřevzali, výrobek vám byl vhozen do poštovní schránky, ale většina věci neznalých lidí se zalekne a peníze odešle. Často pak začíná řetěz dalších zásilek, kterých se špatně zbavujeme. Na to hraje náš prodejce, má tržbu a na zrušení odběru zboží příliš neslyší.
A nyní nastupuje právní vědomí, které by měl každý z nás mít, aby se před těmito situacemi dovedl ochránit. Tedy vězme, že
– zboží bez objednávky nejsme povinni převzít
– pokud ho převezmeme nebo je nám vhozeno do schránky, můžeme si jej beztrestně ponechat bez zaplacení
– čtěte dobře obchodní a smluvní podmínky u první objednávky, i tam může být zakopaný pes
– máme-li staré příbuzné, pomozme jim v takové situaci, protože právě tahle skupina lidí bývá nejohroženější
Těchto několik rad berte jako kostru návodu, jak nenaletět. Neplaťme to, co nechceme, nenechme se nutit do odběru věcí, které nepotřebujeme a které nás nezajímají. Vždyť takovým jednáním jen podporujeme tyto novodobé ,,šmejdy“ v jejich okrádání lidí. Bohužel, málokdo půjde s nevyžádaným balíčkem za 150 Kč k soudu. A tak tyhle společnosti vesele podnikají a mají se většinou dobře, protože neznalost lidí jim nahrává.